21
чер
2017
Шкільне харчування нового часу
Відмінна новина полягає в тому, що Євген отримав фінансування свого проекту, і він не ляже «в стіл», а, сподіваємося, буде в повній мірі реалізований.
Першим етапом реалізації проекту є написання та впровадження збірника рецептур для харчування в шкільних навчальних закладах – на це команда Євгена отримала 314 580 гривень від «Фундації Ашан для молоді».
Ці гроші підуть на оплату роботи кухарів, дитячих дієтологів, технологів, редакторів, фотографа, адміністрування проекту, рекламної кампанії, купівлю продуктів харчування для розробки рецептів, а також велика частина бюджету – на отримання дозвільної документації від державних органів, сертифікацію кожного рецепту і рекомендації МОЗ.
Власне збірник буде мати тільки електронну версію, для кращого доступу всіх бажаючих. Євген Клопотенко разом з командою кухарів розробляє 60 нових рецептів – з урахуванням сезонності, різноманітності продуктів і технологій їх приготування. Планується, що рецепти пройдуть аналіз та затвердження дієтологів.
В оновленні шкільного меню вже давно назріла необхідність, так як діючий збірник рецептур був виданий в 1957 році і після цього лише два рази незначно коректувався.
«Збірник рецептів розроблявся в повоєнний час, і головними критеріями тих років були калорійність і поживність. Наприклад, манка – не корисний, але дешевий, простий і калорійний продукт. І через півстоліття для дітей готують за тими ж технологіями: подають манку з грудочками і кип'яченою сметаною і гумовий гуляш. Шкільне харчування – частина навчального процесу. Чому б нам не реформувати не тільки шкільну програму, але і шкільне харчування?», –каже Клопотенко.
Євген пропонує «зміну самого підходу до приготування, обробки продуктів, їх назви та подачі. Наприклад, буряк ми пропонуємо не варити, а запікати – так в ньому зберігається на 80% більше корисних вітамінів. Рис, який зараз використовується, злипається, і діти його не їдять, ми пропонуємо замінити на інший, трохи дорожчий, і робити порцію трохи меншою, щоб діти їли. Ще один приклад – подвійна обробка молока. У правилах харчування в школах прописано обов'язкове його кип'ятіння. Але коли йде подвійна обробка молока, в ньому вмирають всі корисні речовини і кип'ячене молоко не має ніякої корисної цінності. І тому питання: навіщо дітям кип'ячене молоко? Сама система вбиває логіку: потрібно, щоб молоко було корисне, але не можна, щоб воно було з бактеріями, але ж ці бактерії як раз і корисні».
На реалізацію проекту і його впровадження в перші школи піде, як оцінює Євген Клопотенко, близько 6 місяців. Проект планується проводити в три етапи – це власне укладання збірника рецептів, потім тестовий режим з новим меню в двох школах, що дасть можливість зібрати відгуки від школярів, і третій етап – складання плану переходу всіх українських шкіл на нову культуру харчування.
Додатково передбачається легка модернізація столових і випуск інформаційних матеріалів – плакатів, буклетів. Також в проекті візьмуть участь благодійна організація «Фонд лідерських ініціатив» та громадська організація «Ангели школи».
скачать dle 10.4фильмы бесплатно
Коментарі: 0
Переглядів: 2045
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Ми радимо Вам
зареєструватись або увійти на сайт під своїм ім'ям.