Методичні поради » Володимирецький районний колегіум
Володимирецький районний колегіум
25 бер 2020

До уваги вчителів!

До уваги вчителів!
Згідно з листом МОН України
№ 1/9-173 від 23 березня 2020 року "Щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти під час карантину" в подальшому освітній процес у колегіумі включатиме аналіз виконання освітніх програм з урахуванням фактично проведених навчальних занять (у тому числі дистанційно) та результатів навчання учнів, здобутих під час карантину.

20 лис 2017

Закон україни про освіту від 05.09.2017

Для перегляду Закону України про освіту від 05.09.2017 перейдіть за наступним посиланням:
Закон україни про освіту від 05.09.2017
20 лис 2017

Методичні рекомендації 2017

Для перегляду методичних рекомендацій на 2017-2018 н.р. перейдіть за наступним посиланням:
Рекомендації 2017/2018
06 кві 2017

Методичні рекомендації педагогічним працівникам щодо профілактики суїцидальної поведінки серед учнівської молоді

Криза підліткового віку, сповнена бурхливими емоційними сплесками дозрівання особисті та різноманітними суперечностями, передбачає становлення «Я-концепції» та пошуку власного місця у суспільстві. Саме підлітковий вік характеризується високим рівнем деструктивних проявів поведінки. Одним із таких виражень є схильність особистості до суїциду.

Тему самогубства можна віднести до переліку тем, яку більшість дорослих намагається уникнути в обговоренні з дітьми. Головна причина цього – страх викликати нездорову цікавість до суїциду. І дійсно, підтримування інтересу до процесуальних або «позитивних» сторін суїциду є негуманним та непедагогічним. Проте у зв’язку зі зростанням кількості самогубств серед підлітків зростає потреба в розумінні педагогами цього явища.
Важливою складовою превенції суїциду в освітньому середовищі є психологічне благополуччя педагогів. Вони повинні володіти техніками емпатійного слухання, встановлення психологічного контакту, ведення довірливої бесіди та групових дискусій.
Педагогічні працівники навчального закладу повинні будувати свою роботу на засадах особистісно-орієнтованого підходу: визнавати особистість дитини як окрему цінність, ставити інтереси дитини, її потреби, можливості як головний пріоритет у роботі.
Саме класні керівники, вчителі-предметники у ході навчально-виховного процесу мають змогу фіксувати зміни у поведінці учнів, їхнього внутрішнього стану. У разі виникнення нехарактерних проявів необхідно обов’язково після уроку поговорити з дитиною, висловити свою підтримку і розуміння, звернутися із запитом до психолога, поспілкуватися з батьками, аби з’ясувати причини таких змін.
Педагогічним працівникам, варто звернути увагу на такі фактори, які визначають ризик дитячого і підліткового суїциду:
1. Переживання образи, самотності й нерозуміння.
2. Наявна чи уявна втрата любові батьків, нерозділене почуття та ревнощі.
3. Переживання, пов’язані зі смертю, розлученням батьків.
4. Сімейні проблеми (нерозуміння з боку батьків, байдужість, часті покарання, надмірні очікування з боку батьків, фізичне чи сексуальне насилля в сім'ї, зростаюча кількість неповних сімей, виїзди батьків на роботу за кордон).
5. Почуття провини, сорому, ображеного самолюбства, самозвинувачення.
6. Страх осуду, кепкування і приниження.
7. Страх покарання, небажання попросити пробачення.
8. Любовні невдачі, сексуальні ексцеси, вагітність.
9. Почуття помсти, злоби, протесту в разі погрози чи здирництва.
10. Бажання привернути до себе увагу, викликати співчуття, уникнути неприємних наслідків, втекти від складної ситуації.
11. Співчуття чи наслідування вчинків друзів, родичів, героїв книг, фільмів чи кумирів.
12. Занижена самооцінка.
13. Психічні розлади.
14. Вживання алкоголю або наркотиків.
15. Відчуття зростаючої безодні між багатими і бідними, розмови про це.
16. Шкільні проблеми (низька успішність, велике навантаження, тиск вимог навчального процесу, конфлікти з учителями).
17. Депресія (агресія – типова маска депресії у підлітків).
19 лют 2016

Методичні поради

Методичні поради
07 лют 2016

Методичні поради вчителю:

Методичні поради вчителю:
Порада 1. Створіть на уроці умови для виконання завдання різними шляхами. Дайте можливість використати малюнок, оповідь, тести, розрахункові задачі, практичну роботу, ігрові моменти тощо.
Порада 2. Створіть психологічний клімат, за якого діти не бояться висловити помилку думку, знаючи, що то – пошук істини. Переконуючи учня, доводячи істину, не ображайте його, не зачіпайте його гідність, самолюбство. Будьте щедрі на похвалу.
07 лют 2016

Орієнтовні теми проведення класних батьківських зборів

1 клас
1. Шестирічна дитина. Яка вона? (консультація вчителя, психолога)
2. Як допомогти дитині у навчанні.
3. Народна педагогіка, народна казка у формуванні морально-етичних цінностей у дітей.
2 клас
1. Психологічні аспекти виховання і заохочення до навчання дітей молодшого шкільного віку.
2. Щоб не згасло родинне вогнище.*
3. Українські народні традиції в сімейному вихованні. Ознайомлення дітей з родиною та родоводом.
3 клас
1. Умови успішного виховання в сім’ї: єдність вимог дорослих до дітей, атмосфера злагоди і довіри.
2. Виховання самостійності, відповідальності.
07 лют 2016

Матеріали для проведення Першого уроку

Матеріали для проведення Першого уроку
Інститутом проблем виховання НАПН України розроблено й упорядковано методичні матеріали на допомогу вчителям у проведенні Першого уроку у 2015/2016 навчальному році.

Методичні матеріали розроблені відповідно до листа МОН України 1/9-354 від 24.07.2015 р.«Про тематику Першого уроку в 2015/2016 навчальному році».

Матеріали містять орієнтовні конспекти уроків для учнів початкової, основної та старшої шкіл; орієнтовну тематику уроку, що відповідає принципам Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді; цитати та висловлювання відомих людей щодо патріотизму; інші додаткові матеріали, які вчителі можуть використати на уроці.

Запропоновані матеріали стануть у нагоді вчителям при проведенні Першого уроку у 2015/2016 навчальному році.
Для перегляду натисніть наступне посилання:
Materali-dlya-provedennya-Pershogo-uroku.rar [11.03 Kb] (cкачувань: 6)
12 травня 2015

Деякі українські школи організували написання масових скарг щодо якості завдань тесту з української мови

Деякі українські школи організували колективне написання скарг від учнів про якість завдань тесту ЗНО з української мови і літератури, однак не всі випускники-скаржники здатні зробити це без помилок. Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив директор УЦОЯО Ігор Лікарчук.


За словами директора УЦОЯО, установа продовжує отримувати скарги, написані за одним зразком, про начебто погані завдання №№ 29-32 тесту ЗНО з української мови та літератури.

Він, зокрема, повідомив, що в одній із шкіл усіх учнів 11-х класів організували чи примусили написати такі скарги.

"Щоправда, не всі скаржники змогли грамотно текст зразка переписати. А вчителі, які організовували це колективне скаргописання, помилок, або не побачили, або дуже переконані, що їхні учнів добре знають українську мову", - зазначає директор УЦОЯО.

"А ми сподівалися, що випускники цієї та інших шкіл здатні виконати набагато складніше завдання - уважно прочитати текст та відповісти на питання до нього, що вимагалося завданнями 29-33. Виявляється, що переписати без помилок із готового далеко не всі здатні", - наголошує директор Українського центру оцінювання якості освіти, наводячи приклад одного з листів.

 

21 січ 2015

Рекомендації для педагогів

Рекомендації для педагогів 

Взаємодіємо з дитиною із дистантної сім'ї

Рекомендації для педагогів

  • Емоційно підтримуйте дитину. У дистантних сім'ях емоційне спілкування може перериватися через тимчасову відсутність батька чи матері, тому ди­тина з такої сім'ї потребує психологічного захисту, тепла тощо. Потрібно під­бадьорювати її (бодай добрим словом, поглядом), аби в неї сформувалося від­чуття повної сім'ї та гармонії взаємин між її членами.
  • Підтримуйте в дитини відчуття безпеки. У дистантній сім'ї дитина емоційно близька до тієї людині, яка її виховує та проводить із нею більшість часу: це може бути бабуся (через відсутність батьків) або мама (якщо батько на заро­бітках), батько (якщо мати на заробітках, у відрядженні) тощо. Бажано, щоб дитина відкрилася вам, не приховуючи своїх почуттів та емоцій.
  • Приділяйте дитині з дистантної сім'ї особливу увагу. Здебільшого таких ді­тей виховує лише мама, відповідно, у них немає прикладу батьківського вихо­вання. Тож мама вимушена брати на себе чоловічі ролі. Ураховуйте це під час спілкування з дитиною.
  • Сприяйте творчому розвитку дитини. Створіть необхідні умови для розкрит­тя її здібностей.
  • Будьте пильними під час спілкування з дитиною. Не варто постійно нагадува­ти їй про батька (матір), який(-а) у конкретний момент відсутній(-я) у родині, адже дитина і так сумує.
  • Уважно ставтеся до почуттів дитини. Трапляється, що діти з традиційних сі­мей не розуміють, чому в дітей із дистантних родин неповна сім'я, а батьки нібито розлучені, тож можуть насміхатися з них, дражнити їх. Намагайтеся вберегти дитину від цього.
  • Цікавтеся щоденним життям дитини (її навчанням, дозвіллям). Будьте уваж­ними до її захоплень.
  • Сприймайте свою дитину такою, яка вона є. Прислухайтеся до її прохань. Ди­тина в дистантній сім'ї є дуже вразливою та нерішучою, тож надзвичайно важливо виокремлювати час, щоб вислухати та зрозуміти її.
>> <<