Останні новини » Сторінка 915 » Володимирецький ліцей "Колегіум"
Володимирецький ліцей "Колегіум"

15 жов 2013

Нагородження переможців конкурсів: «Моя хвилина слави» та «Найкраща кімната гуртожитку»

15.10.2013 р. під час лінійки директор колегіуму Остапенко А.Ф. нагородив грамотами переможців конкурсів: «Моя хвилина слави» та «Найкраща кімната гуртожитку».            


15 жов 2013

Розміри посадових окладів працівників бюджетної сфери за ЄТС в 2015 році

 

Розряд

Тарифні коефіцієнти

Посадовий оклад (тарифна ставка),

(грн з округленням)

з 1 січня

з 1 грудня

(прогнозоване

підвищення)

Посадовий оклад (ставка) працівника

І тарифного розряду

852

1012

1

1,00

1 218

1 378

2

1,09

1 223

1 378

3

1,18

1 233

1 378

4

1,27

1 243

1 378

5

1,36

1 253

1 378

6

1,45

1 263

1467

7

1,54

1 312

1558

8

1,64

1 397

1660

9

1,73

1 474

1751

10

1,82

1 551

1842

11

1,97

1 678

1994

12

2,12

1 806

2145

13

2,27

1 934

2297

14

2,42

2 062

2449

15

2,58

2 198

2611

16

2,79

2 377

2823

17

3,00

2 556

3036

18

3,21

2 735

3249

19

3,42

2 914

3461

20

3,64

3 101

3684

21

3,85

3 280

3896

22

4,06

3 459

4109

23

4,27

3 638

4321

24

4,36

3 715

4412

25

4,51

3 843

4564

Мінімальна заробітна плата

1 218

1 378



14 жов 2013

Районний огляд юних інспекторів руху.

13 жовтня 2013 року на базі Володимирецького міжшкільного навчально-виробничого комбінату відбувся районний огляд роботи загонів юних інспекторів руху, в якому учні Володимирецького районного колегіуму вибороли перше місце.


14 жов 2013

Статут Шкільного уряду Володимирецького районного колегіуму

РОЗДІЛ І. Загальні положення.

Стаття 1.

Офіційною назвою учнівського самоврядування Володимирецького районного колегіуму є Шкільний уряд.

Стаття 2.

Шкільний уряд — самостійне, добровільне, де­мократичне об'єднання учнів Володимирецького районного колегіуму.

Стаття 3.

Дія даного статуту поширюється на всіх учнів колегіуму, незалежно від класу, віку, виконуваних ними доручень.

Стаття 4.

У своїй діяльності Шкільний уряд керується нормативно-правовими актами: Конституцією України, Всезагальною декларацією прав людини, Конвенцією ООН про права дитини, Законами України «Про освіту», «Про громад­ські організації», «Про дитячі та молодіжні громадські ор­ганізації», даним статутом.

Стаття 5.

Шкільний уряд пропагує дружні взаємини та співпрацю з різними громадськими об'єднаннями на прин­ципах взаємоповаги і незалежності, співпрацює з педагогами і батьками.

Стаття 6.

Шкільний уряд Володимирецького районного колегіуму має свою символіку: прапор, герб та гімн.


14 жов 2013

Статут Шкільного уряду Володимирецького районного колегіуму

РОЗДІЛ І. Загальні положення.

 

Стаття 1.

Офіційною назвою учнівського самоврядування Володимирецького районного колегіуму є Шкільний уряд.

 

Стаття 2.

Шкільний уряд — самостійне, добровільне, де­мократичне об'єднання учнів Володимирецького районного колегіуму.

 

Стаття 3.

Дія даного статуту поширюється на всіх учнів колегіуму, незалежно від класу, віку, виконуваних ними доручень.

 

Стаття 4.

У своїй діяльності Шкільний уряд керується нормативно-правовими актами: Конституцією України, Всезагальною декларацією прав людини, Конвенцією ООН про права дитини, Законами України «Про освіту», «Про громад­ські організації», «Про дитячі та молодіжні громадські ор­ганізації», даним статутом.

 

Стаття 5.

Шкільний уряд пропагує дружні взаємини та співпрацю з різними громадськими об'єднаннями на прин­ципах взаємоповаги і незалежності, співпрацює з педагогами і батьками.

 

Стаття 6.

Шкільний уряд Володимирецького районного колегіуму має свою символіку: прапор, герб та гімн.

 

РОЗДІЛ II.

Мета та завдання діяльності Шкільного уряду Володимирецького районного колегіуму.

 

Стаття 7.

Усебічно розвиватися, самовдосконалюватися, самореалізовуватися на благо собі, своїм ровесникам, своїй родині, на­роду України.

 

Стаття 8.

Забезпечувати і захищати права та інтереси учнів колегіуму на основі статуту закладу, поши­рювати серед дітей інформацію про шляхи захисту своїх прав та свобод.

 

Стаття 9.

Створювати умови для самореалізації дітей та учнівсь­кої молоді, залучати їх до участі у прийнятті рішень на рівні класу та колегіуму; формувати почуття відповідальності, свідоме ставлення до участі кожного у вирішенні важливих справ шкільного життя, оволодіння наукою управління.

 

Стаття 10.

Сприяти всебічній реалізації дітьми та підлітками своїх ін­тересів, здібностей, прав та свобод на засадах загальнолюдсь­ких цінностей.

 

Стаття 11.

Формувати навички самоврядування, соціальної актив­ності і соціальної відповідальності у процесі практичної гро­мадської діяльності.

 

Стаття 12.

Згуртовувати учнів колегіуму для добрих, ко­рисних, цікавих справ, розвитку їх творчих здібностей.

 

Стаття 13.

Сприяти культурному розвитку, духовному збагаченню ді­тей та учнівської молоді Володимирецького районного колегіуму.

 

РОЗДІЛ III.

Учнівське самоврядування у Володимирецькому районному колегіумі.

 

Стаття 12.

Шкільний уряд використовує різ­номанітні форми роботи, спираючись на запити, інтере­си, творчість та ініціативу учнів, батьків та педагогів. Голова Шкільного уряду безпосередньо взаємодіє з адмініст­рацією, батьківським комітетом закладу.

 

Стаття 13.

Діяльність Шкільного уряду ґрунтується на засадах:

• самостійності Шкільного уряду у межах своїх повноважень при вирішенні проблем в організації життєдіяльності колегіуму;

• відповідальності Шкільного уряду перед учнями, педагогами та батьками;

• наділення лідерів Шкільного уряду колегіуму повнова­женнями та обов'язками, які затверджуються учнівсь­кою конференцією;

• різноманітності форм організації роботи Шкільного уряду.

 

Стаття 14.

Самоврядування Володимирецького районного колегіуму має двоступеневу структуру — самоврядування учнів колегіуму та органи самоврядування класів, дві частини якої тісно пов'язані між собою та працюють за спільно узгоджени­ми програмами та планами.

 

 

 

Стаття 15.

Функціонування Шкільного уряду колегіуму здійснюється згідно зі структурою:

Розпорядницька служба:

1. Звітує про результати навчально-виховної роботи на класних зборах, засіданнях старостату та Шкільного уряду.

2. Є безпосереднім зв’язковим між Шкільним урядом, колективами класів та класними керівникоми (доводить до їх відома плани, завдання та рішення Шкільного уряду).

3. Координує роботу класів, доводить до класів завдання роботи ШУ.

Служба навчання:

1. Організовує забезпечення взаємодопомоги в навчанні, консультаційну допомогу.

2. Організовує та забезпечує профілактичну роботу із збереження шкільного майна.

3. Координує участь у предметних тижнях, олімпіадах.

4. Організовує проведення шкільних олімпіад та допомагає у підготовці до позашкільних олімпіад, МАН;

5. Організовує виставки, конкурси з різних навчальних дисциплін.

6. Здійснює контроль за успішністю учнів та організовує допомогу учням, які не встигають.

7. Забезпечує простір для ініціативи, творчості, самодіяльності учнів у навчально-пізнавальному процесі

8. Здійснює роботу, спрямовану на вироблення в учнів свідомого ставлення до навчання.

Служба дисципліни і порядку:

1.Слідкує за дисципліною.

2. Організовує та контролює чергування по колегіумі.

3. Контролює дотримання учнями Статуту .

4. Слідкує за дотриманням прав та обов’язків школяра.

5. Дбає про збереження шкільного майна.

6. Проводить правове виховання учнів.

7. Здійснює контроль за відвідуваннями учнями уроків, дотриманням Статутних вимог у школі та по за її межами.

8. Проводить профілактичну роз’яснювальну роботу, організовує чергування у колегіумі та на культурних заходах.

9. Забезпечує культуру поведінки та взаємин в класах, допомагає у вирішенні конфліктних ситуацій.

Служба цікавих справ:

1. Організовує та проводить культурні, розвиваючі і творчі масові заходи.

2. Організовує проведення літературних вечорів, конкурсів, свят, дискотек тощо…

3. Сприяє культурному та естетичному розвитку учнів.

4. Виявляє та розвиває в учнів творчі здібності.

5. Сприяє відродженню національної культури українського народу.

6.       Організовує вечори відпочинку, загальношкільні свята, дискотеки, роботу клубу КВК, конкурси, виставки.

7.       Інформує учнів щодо життя колегіуму.

8.       Розвиває творчі здібності і задатки кожного учня.

9.       Активізує діяльність класів.

10.   Сприяє оформленню шкільного літопису.

Служба спорту та охорони здоров’я:

1. Проводить моніторинг здоров’я.

2. Слідкує за здоров’ям учнів.

3. Займається профілактикою захворювань.

4. Пропагує здоровий спосіб життя (антиалкогольну, антитютюнову та антинаркотичну програми).

5. Забезпечує повноцінний фізичний розвиток учнів.

6. Організовує тижні здоров’я.

7. Організовує та проводить спортивні змагання, спортивні свята, туристичні походи, подорожі, екскурсії.

Інформаційна служба:

1. Займається зв’язками з громадськістю.

2. Розповсюджує цікаву та корисну інформацію серед учнів.

3. Інформує громадськість про всі події, що відбуваються у колегіумі.

4. Інформує учнів про проведення масових заходів та свят.

5. Забезпечує гласність у діяльності органів учнівського самоврядування.

6. Сприяє підвищенню інтересу учнів до життя колегіуму.

7. Проводить соціальні опитування.

8. Розвиває співпрацю учнів, вчителів та батьків. Налагоджує тісні стосунки з позашкільними закладами, установами та організаціями.

9. Інформує учнів, батьків, вчителів про всі події, які відбуваються у закладі, різними засобами інформації.

Фінансова служба:

1.   Відповідає за облік та розподіл коштів  каси Шкільного уряду.

2.   Відповідає за збір коштів під час масових заходів та дискотек.

3.    Залучає учнів до збору коштів (якщо виникає така потреба).

4.   Розподіляє отримані кошти на потреби шкільного уряду.

 Волонтерська служба:

1.   Організовує та координує роботу волонтерів.

2.   Опіка молодших школярів.

3.   Допомога класоводам в організації дозвілля учнів на перервах та на ГПД.

4.   Допомога класоводам та класним керівникам в підготовці та проведенні виховних заходів та загальношкільних свят.

5.   Організовує позаурочну діяльність молодших школярів.

 

Стаття 16.

Вищим органом учнівського самоврядування колегіуму є загальношкільна учнівська конференція, яку скликають один раз на рік.

 

Стаття 17.

Загальношкільна учнівська конференція має такі повнова­ження:

• затверджує нові програми, положення, плани роботи та інші важливі документи і рішення;

• затверджує кількісний і персональний склад Шкільного уряду;

• приймає рішення, що стосуються діяльності Шкільного уряду і є обов'язковими для виконання;

• приймає рішення, які спрямовані на покращення на­вчально-виховного процесу у колегіумі і но­сять рекомендаційний характер.

 

Стаття 18.

На період між загальношкільними учнівськими конферен­ціями керівництво учнівським самоврядуванням навчально­го закладу здійснюється Шкільним урядом.

 

Стаття 19.

Шляхи активізації роботи Шкільного уряду:

• організація навчання дітей-лідерів;

• проведення анкетувань, досліджень, які сприяють вияв­ленню тенденцій розвитку самоврядування;

• включення до переліку питань засідань Шкільного уряду теоретичних питань, які дають змогу активізувати їх діяльність;

• творчий та нестандартний підхід до організації діяль­ності;

• використання інтерактивних форм роботи;

• введення різних форм відзнак, заохочень та нагород.

 

 

РОЗДІЛ IV.

Права учнів Володимирецького районного колегіуму на здійснення учнівського самоврядування.

 

Стаття 20.

Учні Володимирецького районного колегіуму мають право на розвиток уч­нівського самоврядування у закладі відповідно до чинних законів України.

 

Стаття 21.

Участь учнів в Шкільному уряді гарантується правом:

• обирати і бути обраними у виборні органи та на посади Шкільного уряду;

• отримувати повну інформацію та бути інформованими про діяльність Шкільного уряду колегіуму від виборних осіб;

• рівних прав та можливостей у роботі Шкільного уряду.

 

 

РОЗДІЛ V.

Шкільний уряд Володимирецького районного колегіуму.

 

Стаття 22.

Рада лідерів Шкільного уряду - законодавчий орган учнівського самоврядування, робота яко­го спрямована на розвиток учнівської ініціативи, дисципліни та особливостей у відповідності з задоволенням своїх потреб та інтересів.

 

Стаття 23.

Шкільний уряд обирається на загальній учнівській конференції і підзвітний їй на один навчальний рік.

 

Стаття 24.

До складу Шкільного уряду входять по 2-3 представника від ко­лективів учнів 5-11 класів.

 

Стаття 25.

Керівний склад Шкільного уряду обирається шляхом прове­дення виборчої кампанії та таємного голосування. Кандидат вважається обраний на посаду, якщо за нього проголосували простою більшістю голосів.

 

Стаття 26.

Засідання Шкільного уряду проводиться за відповідним планом. При виникненні проблем, які потребують негайного вирішення, Шкільний уряд збирається на термінове позачергове засідання. Інформація щодо рішення Шкільного уряду висвітлюється у засобах масової інформації колегіуму: в журналі «Вулик ВРК», на сайті колегіуму.

 

Стаття 27.

Повноваження членів Шкільного уряду припиняються з мо­менту завершення наступної виборчої кампанії і оголошення нового керівного складу Шкільного уряду.

 

Стаття 28.

Повноваження членів Шкільного уряду можуть бути припи­нені у разі:

• складання повноважень за особистою заявою;

• переходу до іншого навчального закладу;

• відкликання колективом класу свого представника зі складу Шкільного уряду;

• у разі рішення членів Шкільного уряду за поведінку, яка шкодить іміджу самоврядування колегіуму.

РОЗДІЛ VI.

Права та обов'язки голови Шкільного уряду

 

Стаття 29.

Голова Шкільного уряду, який є представником усіх учнів у взаємовідносинах з іншими структурами закладу та його адміністрацією, діє як офіційний представ­ник на заходах, у яких представлений Володимирецький районний колегіум.

 

Стаття 30.

Голова обирається з числа учнів закладу на основі загального рівного і прямого виборчого права при таєм­ному голосуванні строком на два роки. Вибори голови відбуваються згідно з Положенням про вибори голо­ви Шкільного уряду Володимирецького районного колегіуму.

 

Стаття 31.

Голова здійснює загальну координацію діяльності служб Шкільногот уряду.

 

Стаття 32.

Голова має право:

• відвідувати збори педагогічного колективу;

• планувати разом з адміністрацією виховну роботу учнів колегіуму;

• висловлювати відверто свої думки і судження з усіх пи­тань життя та діяльності колективу колегіуму;

• вносити пропозиції щодо вдосконалення навчально-ви­ховного процесу;

• голосувати при вирішенні питання подальшого перебу­вання учнів у  закладі;

• скликати чергові та позачергові засідання Шкільного уряду;

• розміщувати свої звернення до учнів у шкільних засобах масової інформації.

 

Стаття 33.

Голова зобов'язаний:

• дотримуватись даного статуту;

• планувати, організовувати, координувати, контролюва­ти роботу Шкільного уряду;

• звітувати на засіданнях Шкільного уряду про свою діяльність та діяльність Шкільного уряду вцілому;

• оптимально використовувати навчальний час для ду­ховного збагачення та культурного зростання;

• проводити конференції з питань самоврядування;

• виступати на захист прав та гідності учнів закладу;

• гідно представляти учнівський колектив в інших на­вчальних закладах та громадських організаціях.

 

РОЗДІЛ VII.

Взаємодія органів учнівського самоврядування з адміністрацією Володимирецького районного колегіуму, педагогічним колективом, іншими об'єднаннями та організаціями.

 

Стаття 34.

Взаємовідносини між Шкільним урядом та ад­міністрацією, педагогічною радою, іншими об'єднаннями та організаціями створюються на основі принципів взаємо­поваги, толерантності та співпраці.

 

Стаття 35.

Директор колегіуму призначає з числа своїх за­ступників, педагогів-консуль­тантантів, які мають право дорадчого голосу і допомагають учням у вирішенні проблемних питань, спрямовують роботу органів учнівського самоврядування.

 

Стаття 36.

Шкільний уряд колегіуму сприяє поширенню інформації про діяльність ди­тячих та молодіжних організацій, рухів, тісно співпрацює з товариствами і клубами за інтересами, що діють у колегіумі та за його межами.

 

РОЗДІЛ VIII. Самоврядування класів.

 

Стаття 37.

Для організації життя та діяльності учнів класів, захисту їх інтересів створюються органи учнівського само­врядування класів.

 

Стаття 38.

Вищим органом самоврядування учнів класу є збори учнів класу, які проводяться не рідше одного разу на місяць.

 

Стаття 39.

На зборах розглядаються питання, що стосуються життя і діяльності учнів класу, затверджується керівний склад, про­грами та плани діяльності, шляхи підвищення ефективності роботи та інше.

 

Стаття 40.

На збори учнівського самоврядування класу мо­жуть бути запрошені представники адміністрації, вчителі-предметники, батьки, представники Шкільного уряду.

 

Стаття 41.

Зборами самоврядування класів можуть вносити­ся пропозиції, які повинні бути розглянутими на засіданні Шкільного уряду.

 

Стаття 42.

Головою зборів учнівського самоврядування класу є його староста, а в разі його відсутності — заступник.

 

Стаття 43.

В органах учнівського самоврядування класів учні органі­зовують свою громадську роботу в комісіях за інтересами та бажаннями. На організаційних зборах комісій вони обира­ють голів комісій, планують свою роботу у відповідності з на­прямами роботи Шкільного уряду, розподіля­ють доручення.

 

Стаття 44.

На зборах учнів класу шляхом відкритого голосування простою більшістю голосів на аль­тернативній основі обираються кандидати у члени Шкільного уряду

 

РОЗДІЛ IX. Прикінцеві положення.

Стаття 45.

Статут Шкільного уряду набуває чинності з дня його затвердження учнівською конференцією Володимирецького районного колегіуму.

 

Стаття 46.

Припинення діяльності Шкільного уряду здійс­нюється шляхом його ліквідації чи реорганізації за рішен­ням учнівської конференції колегіуму не менше як 2/3 обраних представників класів або у випадках, передбаче­них чинним законодавством України.

 

 


14 жов 2013

Новини 14 жовтня 2013 року


14 жов 2013

Як виховати маленького читача

Щоб дитина полюбили книж­ку, процесс читання, бібліотекарю повинні допомагати батьки, учителі, по­трібно   задуматися над тим, як зробити книжку другом для ді­тей і помічником у їх вихованні. Це довга і клопітка праця, щоб досягнути успіху, доводиться ді­яти вдумливо і терпляче.

Поради батькам "Допоможіть дитині стати читачем"

1.Починаючи від народження дитини, постійно купуйте книги.

2.Як тільки ваша дитина навчиться читати, познайомте її з першою книжкою для самостійного читання.
3.Поцікавтесь, чи зрозуміла дитина про читане.
4.Обговорить з нею книжечку.
5.При обговоренні прочитанного не наполягайте на своїй думці.
6.Поясніть незнайомі слова і розкажіть про словники.
7.Контролюйте тематику читання. 

8.Вчіть переказувати прочи­таний твір.

9.Вчіть дитину вибирати кни­гу за її уподобаннями.

10.Виховуйте бібліотечну куль­туру дитини.

11.Коли радите дитині прочитати якусь книгу, то знайдіть час прочитати її самим.
12.Прищепляйте дитині любов до книги.Вчіть дитину бережливого ставлення до книги, як до безцінного скарбу.
13.Створіть власну бібліотеку. 

14.Поповнюйте періодично до­машню бібліотеку літературою, відповідно до віку вашої дитини.


13 жов 2013

Рекомендації батькам гіперактивних дітей

У своїх відносинах із дитиною дотримуйтеся «позитивної моделі». Хваліть її в кожному випадку ,коли вона цього заслужила ,підкреслюйте успіхи . Це допоможе зміцнити в дитини впевненість у власних силах .

Уникайте повторень слів «ні» і «не можна» .

Говоріть стримано ,спокійно  і м’яко .

Давайте дитині тільки одне завдання на певний відрізок часу ,щоб вона могла його завершити.

Для підкріплення усних інструкцій використовуйте зорову стимуляцію.

Заохочуйте дитину до всіх видів діяльності ,що вимагають концентрації уваги.

Підтримуйте вдома чіткий розпорядок дня . Час прийму їжі ,виконання домашніх завдань і сну повинний відповідати  цьому розпорядкові .

Уникайте по можливості скупчень людей. Перебування у великих магазинах ,на ринках ,у ресторанах тощо чинить на дитину надмірно стимулюючий вплив .

Під час ігор обмежуйте дитину тільки одним партнером . Уникайте неспокійних , гучних приятелів . Оберігайте дитину від стомлення ,оскільки воно призводить до зниження самоконтролю і наростання , гіперактивності . Давайте дитині можливість витрачати  надлишкову  енергію . Корисна щоденна фізична активність на свіжому повітрі :тривалі прогулянки ,біг ,спортивні заняття.


13 жов 2013

Десять заповідей для мами і тата майбутнього першокласника

 Починайте «забувати» про те, що ваша дитина маленька. Давайте їй посильну роботу дома, визначте коло її обов’язків. Зробіть це м’яко: «Який ти в нас уже великий, ми навіть можемо довірити тобі помити посуд».

Визначте загальні інтереси. Це можуть бути пізнавальні інтереси (улюблені мультфільми, казки, ігри), так і життєві (обговорення сімейних проблем).

Залучайте дитину до економічних проблем родини. Поступово привчайте порівнювати ціни, орієнтуватися в сімейному бюджеті (наприклад, дайте гроші на хліб і на морозиво, коментуючи суму на той й на інший продукт).

Не лайте, а тим більше – не ображайте дитини в присутності сторонніх. Поважайте почуття й думки дитини. На скарги з боку навколишніх, навіть учителя або вихователя, відповідайте: «Спасибі, ми обов’язково поговоримо на цю тему».

Навчіть дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникли з однолітками і дорослими. Щиро цікавтеся її думкою, тільки так ви зможете сформувати в неї правильну життєву позицію.

Постійно говоріть з дитиною. Розвиток мовлення – запорука гарного навчання. Були в театрі (цирку, кіно) – нехай розповість, що більше всього сподобалося. Слухайте уважно, ставте запитання, щоб дитина почувала, що вам це цікаво.

Відповідайте на кожне запитання дитини. Тільки в цьому випадку її пізнавальний інтерес ніколи не згасне.

Постарайтеся хоч іноді дивитися на світ очима вашої дитини. Бачачи світ очима іншого – основа для взаєморозуміння.

Частіше хваліть вашу дитину. На скарги про те, що щось не виходить, відповідайте: «Обов’язково вийде, тільки потрібно ще раз спробувати». Формуйте високий рівень домагань. І самі вірте, що ваша дитина може все, потрібно тільки допомогти. Хваліть словом, усмішкою, ласкою й ніжністю.

Не будуй те ваші взаємини з дитиною на заборонах. Погодьтеся, що вони не завжди розумні. Завжди пояснюйте причини ваших вимог, якщо можливо, запропонуйте альтернативу. Повага до дитини зараз – фундамент шанобливого ставлення до вас тепер і в майбутньому. 


13 жов 2013

Усе, що ви хотіли знати про вступ до вузу

"Хто не був, той буде, хто був — не забуде". Ці слова з армійського фольклору дуже точно характеризують настрій нинішніх і майбутніх абітурієнтів. А особливо їхніх батьків. Адже саме останні, незважаючи на всі хвилювання та страхи, мають тверезо й виважено продумати стратегію і тактику правильної поведінки у вступній кампанії.

Усе про вступ розписано в документах, наказах, правилах. Але, щоб розібратися в цьому розмаїтті, потрібно, по-перше, розуміти, які саме документи варто вивчити. А по-друге — вміти читати між рядками і бачити непомітні, на перший погляд, нюанси.

Взявши на себе цю нелегку справу, пропонуємо перекладену людською мовою інструкцію для батьків та абітурієнтів, які мріють про вищу освіту. 

>> <<