Батькам » Сторінка 20 » Володимирецький ліцей "Колегіум"
Володимирецький ліцей "Колегіум"

21 січ 2015

Поради батькам

 

Поради батькам підлітків щодо запобігання загрозам у соціальних мережах

  • Установіть удома правила користування інтернетом.
  • Поговоріть із дитиною про її досвід спілкування в соціальних мережах.
  • Простежте, щоб дитина дотримувалися вікових обмежень, установлених на сай­тах. Здебільшого рекомендований вік для реєстрації в соціальних мережах — від 13 років.
  • Навчіться самі користуватися соціальними мережами. Оцініть сайти тих інтернет-спільнот, користувачем яких є ваша дитина. Переконайтеся, що і ви, і вона розумієте політику конфіденційності та правила поведінки на подібних ресурсах.
  • Наполягайте, щоб дитина ніколи особисто не зустрічалися з тим, із ким вона спілкується лише в соціальній мережі. Попросіть її спілкуватися поза мережею виключно з людьми, яких вона знає особисто.
  • Переконайтеся, що ваша дитина не вказує на сторінці в соціальній мережі своє повне ім'я і прізвище, а використовує лише ім'я або псевдонім. Також простежте, щоб вона не висвітлювала своє приватне життя.
  • Пересвідчіться, що у профілі вашої дитини в соціальній мережі відсутня інфор­мація, за якою можна ідентифікувати її особу.
  • Зверніть увагу вашої дитини на те, що після публікації в соціальній мережі будь-якої інформації або фотографій (своїх або з іншими людьми) будь-хто зможе отримати доступ до цих даних. Адже після публікації в інтернеті тексту або зо­браження їх складно контролювати: вони можуть бути скопійовані та збережені одночасно в кількох різних місцях, тому повне їх видалення може стати немож­ливим.
  • Розкажіть дитині про інтернет-загрози до того, як вона стане користувачем со­ціальних мереж. Також розкажіть їй про дії у разі кіберпогрози: якщо в дитини виникло відчуття погрози від когось у соціальній мережі, вона одразу має пові­домити про це батьків або вчителів.

25 лют 2014

Поради психолога батькам

1. Якщо ви бажаєте здоров’я своїм дітям, необхідно побудувати весь побут у сім’ї за принципами здорового способу життя: 

  • живіть у певному режимі праці, відпочинку , харчування, с саме: вчасно лягайте спати, харчуйтеся;
  • починайте день з посмішки та фіззарядки;
  • облиште курити, вживати алкоголь при дитині;
  • залишайте за порогом дому роздратованість цінами, урядом, керівниками і підлеглими, невдачами і поганим самопочуттям, бо все це непомітно передається членам вашої родини. Відбувається поступове накопичення стресової енергії, яка виснажує нервову систему , порушує роботу всіх систем організму, знижує його захисні функції;
  • не ставайте рабами телевізора, особливо у вихідні. Знаходьте час для спілкування з природою. Це допоможе відновити нервову систему, підвищити імунітет. Пам’ятайте, що вигляд хворобливої людини пробиває біоенергетичний та психологічний захист інших;
  • дуже добре, якщо ви захоплюєтеся спортом, це допоможе залучити до здорового способу життя і дитину;
  • пам’ятайте, що всі ваші звички – це не більш ніж стереотипи, що створюють оманливе відчуття комфорту. Ваші нові звички, для набуття яких потрібні вольові зусилля, принесуть вам і вашим дітям щастя повнокровного, здорового життя, подарують комплекс нових відчуттів.

24 лют 2014

Поради батькам першокласників

1. Вранці будіть дитину спокійно, з усмішкою та лагідними словами.

2. Не згадуйте вчорашні прорахунки, особливо мізерні, не вживайте образливих слів.

3. Не підганяйте її, розраховувати час - це ваш обовя´зок, якщо ж ви цю проблему не вирішили, - провини дитини у цьому не має.

4. Не відправляйте дитину до школи без сніданку: там вона багато працює, витрачає сили, потребує поповнення енергії. Коли щось не виходить порадьтеся з вчителем.

5. Відправляючи дитину до школи побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів без подібних застережень: "Дивись, поводься гарно!", "Щоб не було поганих оцінок!". У дитини попереду важка праця.

6. Зустрічайте дити спокійно, не ставте їй тисячу запитань, дайте їй розслабитися (згадайте як вам тяжко після трудового дня).

7. Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитися, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте, на це ви не витратите багато часу.

8. Якщо дитина замкнулася, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді вона сама все розкаже.

9. Зауваження вчителя вислуховуйте без дитини.

10. Вислухавши, не поспішайте сваритися. Говоріть з дитиною спокійно.

11. При спілкуванні з дитиною не вживайте вислову : "Якщо ти будеш добре вчитися, то..." . Часом умови не на вашому боці - і тоді ви опиняєтеся в незручному становищі.

12. Протягом дня знайдіть (намагайтеся знайти) півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.

13. У сім´ї повинна бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з дитиною. Всі суперечки щодо виховання дитини вирішуйте без неї. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.

14. Завжди будьте уважними до стану здоров´я дитини, коли щось турбує її. Найчастіше це об´єктивні показники втоми, перевантаження.

15. Пам´ятайте, що діти люблять казки, особливо перед сном, або пісню, лагідні слова. Не лінуйтеся подарувати це для них. Це їх заспокоїть, зніме денне напруження, допоможе спокійно заснути, відпочити.

16. Не нагадуйте перед сном про неприємні речі, про роботу. Завтра новий трудовий день -  і дитина повинна бути готова до нього. А допомогти в цьому їй повинні батьки своїм доброзичливим ставленням. Чекати ж якогось дива, радісних поривів душі, доброти треба терпляче, відшукуючи ці риси в дитині, постійно заохочувати її. 


14 жов 2013

Як виховати маленького читача

Щоб дитина полюбили книж­ку, процесс читання, бібліотекарю повинні допомагати батьки, учителі, по­трібно   задуматися над тим, як зробити книжку другом для ді­тей і помічником у їх вихованні. Це довга і клопітка праця, щоб досягнути успіху, доводиться ді­яти вдумливо і терпляче.

Поради батькам "Допоможіть дитині стати читачем"

1.Починаючи від народження дитини, постійно купуйте книги.

2.Як тільки ваша дитина навчиться читати, познайомте її з першою книжкою для самостійного читання.
3.Поцікавтесь, чи зрозуміла дитина про читане.
4.Обговорить з нею книжечку.
5.При обговоренні прочитанного не наполягайте на своїй думці.
6.Поясніть незнайомі слова і розкажіть про словники.
7.Контролюйте тематику читання. 

8.Вчіть переказувати прочи­таний твір.

9.Вчіть дитину вибирати кни­гу за її уподобаннями.

10.Виховуйте бібліотечну куль­туру дитини.

11.Коли радите дитині прочитати якусь книгу, то знайдіть час прочитати її самим.
12.Прищепляйте дитині любов до книги.Вчіть дитину бережливого ставлення до книги, як до безцінного скарбу.
13.Створіть власну бібліотеку. 

14.Поповнюйте періодично до­машню бібліотеку літературою, відповідно до віку вашої дитини.


13 жов 2013

Рекомендації батькам гіперактивних дітей

У своїх відносинах із дитиною дотримуйтеся «позитивної моделі». Хваліть її в кожному випадку ,коли вона цього заслужила ,підкреслюйте успіхи . Це допоможе зміцнити в дитини впевненість у власних силах .

Уникайте повторень слів «ні» і «не можна» .

Говоріть стримано ,спокійно  і м’яко .

Давайте дитині тільки одне завдання на певний відрізок часу ,щоб вона могла його завершити.

Для підкріплення усних інструкцій використовуйте зорову стимуляцію.

Заохочуйте дитину до всіх видів діяльності ,що вимагають концентрації уваги.

Підтримуйте вдома чіткий розпорядок дня . Час прийму їжі ,виконання домашніх завдань і сну повинний відповідати  цьому розпорядкові .

Уникайте по можливості скупчень людей. Перебування у великих магазинах ,на ринках ,у ресторанах тощо чинить на дитину надмірно стимулюючий вплив .

Під час ігор обмежуйте дитину тільки одним партнером . Уникайте неспокійних , гучних приятелів . Оберігайте дитину від стомлення ,оскільки воно призводить до зниження самоконтролю і наростання , гіперактивності . Давайте дитині можливість витрачати  надлишкову  енергію . Корисна щоденна фізична активність на свіжому повітрі :тривалі прогулянки ,біг ,спортивні заняття.


13 жов 2013

Десять заповідей для мами і тата майбутнього першокласника

 Починайте «забувати» про те, що ваша дитина маленька. Давайте їй посильну роботу дома, визначте коло її обов’язків. Зробіть це м’яко: «Який ти в нас уже великий, ми навіть можемо довірити тобі помити посуд».

Визначте загальні інтереси. Це можуть бути пізнавальні інтереси (улюблені мультфільми, казки, ігри), так і життєві (обговорення сімейних проблем).

Залучайте дитину до економічних проблем родини. Поступово привчайте порівнювати ціни, орієнтуватися в сімейному бюджеті (наприклад, дайте гроші на хліб і на морозиво, коментуючи суму на той й на інший продукт).

Не лайте, а тим більше – не ображайте дитини в присутності сторонніх. Поважайте почуття й думки дитини. На скарги з боку навколишніх, навіть учителя або вихователя, відповідайте: «Спасибі, ми обов’язково поговоримо на цю тему».

Навчіть дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникли з однолітками і дорослими. Щиро цікавтеся її думкою, тільки так ви зможете сформувати в неї правильну життєву позицію.

Постійно говоріть з дитиною. Розвиток мовлення – запорука гарного навчання. Були в театрі (цирку, кіно) – нехай розповість, що більше всього сподобалося. Слухайте уважно, ставте запитання, щоб дитина почувала, що вам це цікаво.

Відповідайте на кожне запитання дитини. Тільки в цьому випадку її пізнавальний інтерес ніколи не згасне.

Постарайтеся хоч іноді дивитися на світ очима вашої дитини. Бачачи світ очима іншого – основа для взаєморозуміння.

Частіше хваліть вашу дитину. На скарги про те, що щось не виходить, відповідайте: «Обов’язково вийде, тільки потрібно ще раз спробувати». Формуйте високий рівень домагань. І самі вірте, що ваша дитина може все, потрібно тільки допомогти. Хваліть словом, усмішкою, ласкою й ніжністю.

Не будуй те ваші взаємини з дитиною на заборонах. Погодьтеся, що вони не завжди розумні. Завжди пояснюйте причини ваших вимог, якщо можливо, запропонуйте альтернативу. Повага до дитини зараз – фундамент шанобливого ставлення до вас тепер і в майбутньому. 


29 сер 2012

Портфоліо першокласника

Портфоліо першокласника

До вашої уваги пропонуємо портфоліо першокласника. Для його перегляду натисніть наступне посилання:

portfolo-pershoklasnika-nove.rar [684.2 Kb] (cкачувань: 7894).


05 кві 2012

Поради психолога батькам майбутніх першокласників

Поради психолога батькам майбутніх першокласників

Для дитини ви - зразок мовлення, адже діти вчаться мови, наслідуючи. Слухаючи, спостерігаючи. Ваша дитина обов’язково говоритиме так, як ви.
Дитина успішно засвоює мову в той момент, коли дорослі слухають її, спілкуються з нею, розмовляють. Виявляйте готовність слухати. Якщо роль слухача вас втомлює, якщо ви поспішаєте, не забувайте: терпіння, виявлене вами в дошкільний період, суттєво полегшить ваші проблеми в майбутньому.
Приділяйте дитині якомога більше часу. Саме в дошкільні роки закладаються основи впевненості в собі та успішного мовного спілкування поза сім’єю. Від ступеня раннього мовного розвитку залежатиме подальший процес розвитку дитини в школі.
Не забувайте, що мова та мовлення краще розвиваються в атмосфері спокою, безпеки, любові.
У кожної дитини свій темперамент, свої потреби, інтереси, симпатії та антипатії, поважайте її неповторність.
Ставте для себе та для дитини реальні завдання. Ведіть і спрямовуйте, але не підштовхуйте.
Забезпечуйте дитині широкі можливості користування кожним із 5 відчуттів: вона повинна бачити, слухати, торкатися руками, куштувати на смак різноманітні елементи навколишнього світу.
Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику м’язів руки, аби їй було легше опанувати письмо. Для цього необхідно багато вирізати, малювати, зафарбовувати, будувати, складати невеликі за розміром деталі, зображення тощо.
Забезпечуйте всі можливості та умови для повноцінної гри дитини. Гра – це її провідна діяльність, це її робота. Л. Виготський зазначав: «Чим краще дитина грається, тим краще вона підготовлена до навчання в школі».
Допомагайте дитині осягнути склад числа. Немає необхідності, щоб дитина механічно могла лічити до 100 і більше. Нехай вона рахує до 10-20, але їй вкрай необхідно розуміти, знати, з яких чисел можна скласти 5, а з яких – 7 тощо. Це є основою понятійного розуміння основ арифметики, а не механічного запам’ятовування.
Працюйте з дитиною над розвитком її пам’яті, уваги, мислення. Для цього сьогодні пропонується багато ігор, головоломок, задач у малюнках, лабіринтів тощо в різних періодичних та інших виданнях для дітей.
Запровадьте для дитини вдома єдиний режим і обов’язково дотримуйтеся його виконання всіма членам родини.
Дитина повинна мати вдома певне доручення і відповідати за результат його виконання.
Необхідною умовою емоційно-вольового розвитку дитини є спільність вимог до неї з боку всіх членів родини.
Не завищуйте і не занижуйте самооцінки дитини, оцінюйте її результати адекватно, і доводьте це до її відома.

Яке головне завдання батьків в період адаптації дитини до школи?

Основа батьківської позиції взагалі полягає в тому, що вдома у жодному випадку не можна дублювати школу. Батько ніколи не повинен ставати другим вчителем. Основне завдання батьків в допомозі першокласникові - емоційна підтримка, надання максимально можливої самостійності в організації його власних дій по виконанню шкільних правил.

Як підготуватися до першого вересня?

Розповісти про те, що чекає дитину цього дня.
За декілька днів почати вводити його в ритм "підйому і відбою".
Улюблене ведмежа (лялька або улюблена іграшка) повинне бути взяте з собою в портфель (він теж в перший день піде вчитися).
Можна дати дитині з собою камінчик – амулет (забезпечує «зв'язок з батьками»).
Основний одяг повинен бути новим і особливим (шкільна форма), але певна деталь одягу повинна бути знайомою і улюбленою (шкарпетки, майка, значок на сорочці і ін.)
Мобільний телефон першого вересня (і взагалі в період адаптації) краще з собою не давати. Дитина гірше звикає до нової життєвої ситуації і нових дорослих, якщо у нього є можливість постійного контакту з батьками.
Квіти вчителеві повинні бути такими, щоб дитина відчувала їх особливу красу (хай їх буде небагато). Краще, якщо дитина вибиратиме квіти разом з Вами. Це важливо, щоб у нього не виникало відчуття, що інші діти принесли красиві квіти, а він – погані.
Приготувати все з вечора, щоб вранці не виникло суєти або паніки. Розрахувати час, щоб дитина з ранку могла не поспішаючи поїсти, сходити в туалет.

Які непередбачені труднощі можуть виникнути першого вересня?

Часто діти (особливо ті, що не відвідували раніше дитячих садів або дитячих груп) в останню мить відмовляються розлучатися з мамою або татом, які привели їх в школу, починають плакати, чіплятися за батьків. У такій ситуації краще піти на заняття разом з дитиною. Для цього потрібно наперед звільнити собі весь день. Про можливість ходити разом з дитиною на уроки краще поговорити з вчителем (адміністрацією школи) на батьківських зборах завчасно.
Які непередбачені труднощі можуть виникнути другого вересня?
Мама будить Петрика другого вересня: «Вставай. Пора йти в школу!» Петя: «Я ж вже вчора сходив.»

Що робити, якщо дитина зранку погано себе почуває, а потрібно йти в школу?

У шести-семирічних дітей рідко трапляється «запалення хитрості». Або дитина, дійсно, хворіє, або погане самопочуття пов'язане з необхідністю йти в школу. У будь-якому випадку, варто це перевірити. Якщо дитина після того, як Ви залишили її вдома, відразу відчуває себе краще, то, можливо, її погане самопочуття пов'язане із стресом, що отримала в школі. Постарайтеся з'ясувати (у дитини, у вчителя, у знайомих дітей), що відбувалося в школі вчора, позавчора. Важливо зрозуміти, що відбувається, особливо якщо таке повторюється систематично.
Якщо ж Ви все-таки вирішили відправити дитину до школи, давши їй пігулку від головного болю (або не виявивши ніяких симптомів хвороби), не робіть цінністю подолання нею поганого самопочуття. Не хваліть дитину за те, що вона пішла в школу, переборовши себе. Якщо Ви гордитиметеся, що Ваша дитина вчиться (трудиться), незважаючи на своє погане самопочуття, то у неї може підсвідомо закріпитися установка на хворобу: можна добитися похвали, хворіючи.

Як реагувати, якщо дитина злиться на вчителя (дітей) в школі або відчуває страх перед школою?

Перш за все: не забороняти переживання. Не потрібно твердити дитині: «Не можна злитися! Не можна боятися!» Переживання – цілком природна річ, і вони повинні мати право на існування. Проте необхідно обговорити з дитиною, що викликає страх або злість, разом з нею зрозуміти, чому інші люди здійснюють дії, що викликають у неї ті або інші емоційні реакції. Розуміння дій інших часто саме по собі знімає переживання.Є і інші культурні форми, що допомагають людині справлятися із страхом. Для дітей це, перш за все, читання страшних казок в ситуації повної захищеності (на маминих колінах). Казки дають людині пережити відчуття неминучості торжества добра над злом, співпереживання радості і співчуттю, що забезпечують перемогу маленького, слабкого, але доброго, над великим злом. Інша корисна для дітей форма культурного подолання страху - спортивні ігри, що викликають переживання азарту, упевненості в перемозі.
В процесі дорослішання дитина повинна отримати досвід подолання труднощів і конфліктів. Завдання дорослих полягає в тому, щоб, знаходячись поряд, допомагати дитині визначати конструктивні способи своєї поведінки в таких ситуаціях.

Що робити, якщо потрібно поспішати в школу, а дитина не поспішає?

Психологами відмічений негативний вплив активного організуючого тиску дорослого на дитину. Якщо постійно квапити дитину: «Давай швидше, ми вже спізнюємося! Ну що ти копаєшся?!», - те може, навпаки, закріпитися зворотна реакція. Сформується захисний стереотип «повільності»: у будь-якій ситуації, що вимагає швидкого реагування, дитина сповільнюватиметься і «гальмуватиме». У цьому вона нітрохи не винна, так її організм захищається від тривоги і напруги, викликаних "емоційним пресингом" ззовні.Тому доцільно проводити "профілактику цейтнотів". З цією метою, організовуючи збори дитини в школу, бажано:
Передбачити раніше вставання, що дозволяє дитині прокидатися, снідати, одягатися, умиватися в його власному темпі.
Прослідкувати, щоб дитина зібрала портфель і приготувала одяг і взуття з вечора.

Як відноситися до невдач дитини, майже неминучих на початку шкільного життя?

Батьки часто відносяться різко негативно до перших невдач дитини. Негативні оцінки дорослих підвищують тривожність дитини, його невпевненість в собі і своїх діях. Це, у свою чергу, веде не до поліпшення, а до погіршення результатів. Так складається порочний круг. Постійні побоювання дитини почути негативні оцінки з боку домашніх приводять до страху зробити помилку. Це відволікає дитину від сенсу виконуваних ним завдань і фіксує його увагу на дрібницях, примушує переробляти, виправляти, нескінченно переперевіряти. Прагнення зробити роботу якнайкраще на цьому етапі тільки погіршує справу. Особливо сильно це виявляється у тривожних, здібних, старанних дітей.
Тому найправильніше відношення до перших поразок дитини – відношення з розумінням, підтримка, допомога: «У тебе все вийде. Я тобі допоможу». Важливо створити умови для переживання дитиною (хоч би іноді) власної перемоги.

Які типові прояви стресу і дезадаптації?

Дитина часто плаче (більше, ніж зазвичай).
У неї, на відміну від звичайного, пригнічений або, навпаки, збуджений стан (гірше засинає).
Дитина проявляє необгрунтовану агресію (лається, нападає, відповідає агресивно, лізе в бійку).
Дитина відмовляється йти в школу.

Як можна знімати стрес?

Забезпечити ритмічне життя і порядок будинку (тут дуже важливий власний приклад і наслідування його дитиною).
Важлива тепла, природна, спокійна манера поведінки дорослих вдома (без зривів, підвищеного тону).
Необхідне на якийсь час продовження традиційних «дитячих» ритуалів укладання, їжі, умивання, сумісної гри-обіймів, читання на ніч, які були прийняті в дошкільному дитинстві дитини.
Знімають напругу гри з водою, піском, малювання фарбами (з дозволом забруднюватись - відсутністю критики або засудження за забруднений одяг, підлогу!), виготовлення колажів в "рваній" техніці (рвати кольоровий папір, старі журнали і клеїти з них картини), спортивні ігри на повітрі (м'яч, скакалки, «класики» і ін.)
Надзвичайно важлива відсутність зайвих постійних подразників (телевізор, приймач).
Необхідно давати дитині можливість переживати час від часу справжню дитячу радість (свято, театр).
Для багатьох краще всього знімає напругу відпочинок на природі (особливо, праця).

Які незвичайні прояви дитини вимагають звернення до фахівця?
Страхи (нічні страхи).
Енурез (нетримання сечі), особливо якщо перед школою цього вже не було.
Гризіння нігтів, заїкання або сіпання повік, лицьових м'язів.
Яскраво виражена агресія.

Про що краще запитати дитину, коли вона повертається з школи?

Психологи встановили, що батьки своїми питаннями про школу показують дитині свої пріоритети і цінності. Марійку мама завжди питає дорогою додому: «Що ти сьогодні отримала? Тебе хвалили або лаяли?». Ваню питають про те, з ким він подружився, чи було йому цікаво. Петю про те, що він нового сьогодні дізнався. Сашу – що було в школі на сніданок, чи не зголоднів він.
Саме те, про що Ви весь час питаєте, і покаже дитині, що для Вас в житті головне, а що другорядне. Він інтуїтивно орієнтуватиметься, швидше за все, на Ваші цінності. Це не означає, що він і розвиватиметься саме відповідно до ваших бажань. Часто буває так, що дуже різко заявлені батьками пріоритети викликають важкі кризи у дитини, що відчуває, що він не в змозі відповідати цим батьківським запитам. Іноді, навпаки, орієнтуючись на інтереси батьків, дитина починає ігнорувати освітні цінності школи.
З Ваших питань про школу дитина повинна зрозуміти
що Вам цікаво все, що з ним відбувається
що Вам важливі його успіхи, але Ви любите і приймаєте його таким, який він є.

Що не може бути зроблене без участі батьків?

Без участі батьків не може бути побудована самостійність молодшого школяра в організації свого робочого місця, у виконанні домашніх робіт, в підготовці свого одягу і портфеля до завтрашнього дня.
Культивування самостійності – це відповідальна і поступова робота часто буває простіше щось зробити самому, чим чекати, поки це зробить дитина. Іноді дії дитини представляють для неї реальну небезпеку. І тоді батьки застерігають її: «Не роби сам, це небезпечно (важко), за тебе зроблю я». Ця неправильна установка приводить до «вивченої безпорадності», відмові дитини надалі від будь-яких самостійних дій, невірі у власні сили.

За чим повинен простежити батько, якщо він хоче допомогти дитині вчитися?

Найголовніше завдання батьків під час шкільного навчання дитини – не стати вчителями-дублерами, а залишитися батьками, що приймають, розуміють і люблять свою дитину, незважаючи на його шкільні успіхи або невдачі. Тому і стежити батько винен, в першу чергу, за рівнем самостійності дитини в домашніх справах (у тому числі і у виконанні шкільного домашнього завдання).
Якщо до початку навчання в школі дитина не опанувала прийомами самостійного одягання (наприклад, зав'язуванням шнурків), укладання спати, прибирання «своєї території», чищення зубів перед сном і ін., то це – найперша турбота батька. Причому окремі справи або дії дитина до цього часу вже може виконувати самостійно, без нагляду дорослого і за власною ініціативою.
З першого вересня до цього додаються:
підготовка столу до виконання домашньої роботи;
збір портфеля;
підготовка за допомогою батьків шкільної форми (або одягу і взуття, в якому завтра дитина піде в школу).



Як допомогти дитині організувати своє робоче місце?

По-перше, особистим прикладом. Якщо на Вашому робочому місці постійний безлад, то абсолютно марно привчати до порядку дитину.
Коли Ви покажете дитині своє робоче місце (кухонний стіл, письмовий стіл, робочий стіл), то звернете її увагу, якими предметами Ви користуєтеся, для чого вони потрібні і в якому порядку Ви їх розкладаєте на робочому місці.
Хай дитина розповість Вам, якими речами вона користується при підготовці до уроків і як їй зручніше за них розкласти на столі. Визначивши разом з дитиною зручні для різних речей місця, можна наклеїти на поверхню столу наклейки – «будиночки» для кожної речі.
Зверніть увагу на позу сидячої за столом дитини. Їй ще важко контролювати себе, вона не дуже добре відчуває власне тіло, а тим більше важко довго сидіти в одній позі. Можна зробити декілька фотографій сидячої в різних позах дитини, а потім вивчити їх разом з нею – імітуючи ці пози і обговорюючи, чим вони погані (викривлення хребта, затікання ніг, закривання власної роботи від світла і ін.). Навчіть її різним веселим вправам, які краще робити в перервах між заняттями (якщо їй вже показали в школі, хай покаже їх Вам), – вправи для пальців рук, фізкультхвилинки під ритмічні вірші.

Як часто потрібно взаємодіяти з вчителем в період адаптації?

У адаптаційний період повинен бути налагоджений постійний зв'язок між школою і батьками. На жаль, вчителі рідко знають про те, що відбувається з дитиною будинку після занять, а батьки мають слабке уявлення про те, що відбувалося з дитиною в школі. Потрібно домовитися про місце і час зустрічей вчителя і батьків, на яких вони могли б обмінятися своїми спостереженнями, враженнями з приводу дій дітей. Протягом першого року навчання дітей батьки і вчителі повинні стати однодумцями.

04 кві 2012

Пам’ятка про оформлення медичної документації дітям, що зараховуються до 1-го класу

1. Огляд педіатром, спеціалістом вузького профілю проводиться на базі консультативно-діагностичного відділення КЗ «Володимирецька ЦРЛ»
2. Оформлення ф-086-1/0 «Довідка учня загальноосвітнього закладу про результати обов’язкового медичного профілактичного огляду» здійснюється педіатром (лікарем ЗПСМ за місцем проживання) спостереження дитини.
3. Ф-086-1/0 «Довідка учня загальноосвітнього закладу про результати обов’язкового медичного профілактичного огляду» дітей, що проживають на території Володимирецької приписної дільниці, візується зав. консультативно-діагностичним відділенням КЗ «Володимирецька ЦРЛ», в іншому випадку головним лікарем територіальної АЗПСМ.

Районний педіатр: С. Затірка

Пропонована схема організації огляду учнів ЗНЗ
смт. Володимирець у 2012 році


1. Підготовчий етап (проба Руф’є, визначення гостроти зору, слуху, осанки, плантографія) проводиться:
- учні віком 7-13 років – у дитячій консультації ЦРЛ;
- 14 років і старше – на базі підліткового кабінету ЦРЛ.
2. Лікарський огляд і оформлення ф-086-1/0 проводиться:
- учні 7-13 років – у дитячій консультації ЦРЛ;
- учні 14 років і старше – на базі підліткового кабінету прийому підлітків ЦРЛ (лікар Крушевська С.І.).
3. На термін планової відпустки лікарів:
- Ковальчук Т.В. (з 01.08.12р. по 14.08.12р.) – огляд проводить лікар Мирончук В.С. в дитячій консультації ЦРЛ;
- Крушевська С.І. (з 01.06.12р. по 30.06.12р.) – кабінет прийому підлітків ЦРЛ – огляд проводять лікарі Зборовський Я.В., Ткач І.М;
- у випадку відсутності лікарів в зв’язку з іншими виробничими обставинами ЦРЛ вище вказана взаємозамінність лікарів зберігається;
- огляд учнів може проводитись за графіком запропонованим відділом освіти та виховання Володимирецької РДА;
- рекомендованим терміном проведення огляду учнів 15 років і старші є травень 2012 року.
Медичний профілактичний огляд школярів
_________ ЗОШ І-ІІІ ступенів у 2012 році


Клас ____________
ПІП ___________________________________
Рік народження _________________________

Органи зору ___________________________
Органи слуху __________________________
Осанка ________________________________
Проба Руф’є ___________________________
Вимірювання АТ _______________________
Вага __________________________________
Зріст __________________________________
Плантографія __________________________

Медична сестра (підпис)

02 кві 2012

Як мене виховувати: 20 настанов батькам

1. Не бий мене. Я чудово знаю, що мені зовсім не потрібно все, про що я прошу. Я просто перевіряю тебе.
2. Не бійся бути твердим зі мною. Так краще. Це додасть мені впевненості.
3. Не застосовуй до мене силу. Це вчить мене того, що сила — головне на світі. Краще якщо ти мене просто переконаєш.
4. Не будь непослідовним. Це непокоїть мене і змушує уни¬кати робити те, що я можу.
5. Не обіцяй. Можливо, ти не зможеш виконати обіцянку. Це послабить мою віру в тебе.
6. Не реагуй на мої провокації, коли я що-небудь говорю або роблю для того, щоб скривдити тебе. Інакше я прагнутиму до нових і нових перемог.
7. Не змушуй мене почуватися старшим, ніж я є насправді, я ще набридну своєю дорослою поведінкою.
8. Не роби за мене те, що я зможу зробити сам. Не змушуй мене почуватися дитиною — інакше я буду постійно вимагати твоєї допомоги.
9. Не виправляй мене перед людьми. Я спокійно вислухаю тебе, якщо ти поговориш із мною наодинці, без свідків.

10. Не намагайся обговорювати мою поведінку під час кон¬флікту. У цей час я чомусь не дуже добре чую, а слухаюся ще гірше. Я зроблю те, що ти вимагаєш, але давай поговоримо про це пізніше.
11. Не змушуй мене сприймати мої помилки як властиві мені якості, я учитимуся усвідомлювати свої помилки, не відчуваючи себе поганим.
12. Не випробовуй мою чесність. Мене легко залякати, щоб я сказав неправду.
13. Не забувай, що я люблю експериментувати. На цьому я вчуся і прошу тебе змиритися.
14. Не звертай уваги на всі мої болячки. Мені може сподо¬батися насолоджуватися поганим здоров'ям, якщо це привер¬татиме до мене багато уваги.
15. Не відштовхуй, коли я запитую тебе. Інакше я перестану запитувати й почну сам шукати інформацію.
16. Ніколи не показуй, який ти ідеальний. Це вимагає надто багато від мене.
17. Не жалкуй, що ми проводимо разом не так багато часу. Головне, що ми його проводимо.
18. Не дозволяй, щоб мої страхи лякали тебе. Тоді я ще біль¬ше буду боятися. Будь спокійний і впевнений.

19. Не забувай, що я потребую хорошого розуміння й за¬охочення. Чесно зароблена похвала іноді забувається, а от лайка — ніколи.
20. Стався до мене так, як ти ставишся до своїх друзів, тоді я буду твоїм другом. Пам'ятай, що я краще вчуся на прикладі, а не на критиці. І, крім того, я так тебе люблю! Люби мене теж.
>> <<