1. Перевірте, чи правильно організоване робоче місце дитини. Починати виконувати домашні завдання найкраще через годину-півтори після повернення дитини зі школи. Якщо дитина відвідує гурток чи лягає спати вдень, то можна сідати за уроки й пізніше. Але в будь-якому випадку не варто відкладати це на вечір.
2. Розплануйте разом із дитиною послідовність приготування уроків і намагайтесь заздалегідь визначити час, який їй знадобиться для виконання кожного завдання.
3. Спочатку краще виконати невелике завдання, яке подобається дитині - це допоможе їй зосередитись і включитися в роботу на емоційному підйомі. Потім - найважче, поки вона ще не втомилася. Творчу роботу (малювання, ліплення, виготовлення дрібних виробів) краще залишити на кінець занять - їх не слід обмежувати в часі.
- Для 8-річної дитини час безперервної роботи не повинен перевищувати 15-20 хв. Потім дитині необхідно відпочити 5-10 хв, бажано зробити рухливі вправи.
- Контролюйте разом з дитиною виконання наміченого плану роботи.Для молодшого віку характерне те, що дитина часто відволікається. Подолати це повинен допомогти дорослий. Намагайтесь відокремити ігри від занять, і у дитини з часом сформується умовний рефлекс - робоче місце буде викликати стан мобілізації та працездатності.
- Дитина повинна вчитися самостійно переборювати труднощі. Однак, якщо на якомусь етапі завдання нездоланно складне - обов'язково допоможіть!
- Емоційно підтримуйте дитину. Завдання дорослого - «бути поруч», разом із дитиною радіти її здобуткам і хвилюватись через невдачі та труднощі.
- Не давайте дитині додаткових домашніх завдань і не примушуйте переписувати погано виконану класну роботу. Це відбиває бажання займатися, позбавляє віри в свої сили.
- Поступово знижуйте ступінь контролю. Пряму участь і виконання уроків можна буде замінити своєю присутністю. Потім - сидіти поруч з дитиною не протягом виконання нею всього домашнього завдання, а тільки перші кілька хвилин, підходячи до неї на деякий час. До закінчення початкової школи дитина повинна навчитися виконувати домашні завдання самостійно, показуючи батькам тільки готовий результат.