Гра перша. Хто-небудь починає розповідати історію й зупиняється після декількох речень, а наступний гравець продовжує розповідь. При цьому обмежень у кількості гравців немає. Історію можна записати на диктофон або на папері, щоби згодом поширити її серед учасників гри. Це дуже кумедна гра, яка навчає дитину мислити творчо (а якщо ви теж берете участь у цій грі, то й вас).
Гра друга. Підготуйте серію зображень, які можна взяти із книги (перефотографувати), кількох книг, газет або з Інтернету й роздрукувати на домашньому принтері. Помістіть фотографії поруч одна з одною, і нехай ваша дитина розповість про те, що на них зображено. Ви можете по черзі розвивати сюжет. Гра може мати кілька варіантів: помістіть зображення лицевою стороною вниз, а потім перевертайте їх одне за іншим, щоб продовжити історію. Поступово збільшуйте швидкість відкривання зображень – так, щоб оповідач придумував розповідь усе швидше і швидше. Коли ви відпрацюєте початковий набір картинок, просто змініть їх порядок і подивіться, чи зможе ваша дитина придумати іншу історію.
Модифікація другої гри для слів. Підготуйте ряд слів, написаних на картках, і пограйте в іншу гру, використовуючи їх. Ви можете використовувати всі ті ж варіанти гри, які описані вище.
Гра третя. Увімкніть фрагмент класичної музики, і нехай ваша дитина скаже вам, який настрій створює даний музичний твір, що він хоче розповісти своїм слухачам.
Гра четверта. Увімкніть фрагмент класичного музичного твору й запропонуйте дитині намалювати картину, яка буде ілюструвати переданий нею настрій або історію, яку вона розповідає.
Модифікації ігор. Коли ваша дитина розповідає історію, граючи в одну з наведених ігор, попросіть її змінити сюжет так, щоби змінити її настрій. Наприклад, якщо розповідь сумна, чи може вона змінити її так, щоб вона перетворилась на щасливу? Чи може вона змінити її, щоб вона стала сповненою таємниць і загадок? Чи може вона перетворити її на комедію?
Відкриті питання стимулюють творче мислення. При читанні книги з вашою дитиною завжди ставте їй відкриті запитання (які передбачають розгорнуту, а не однозначну відповідь), серед яких можуть бути такі, як: «Як би ти впорався із цією ситуацією?», «Що цей персонаж міг би зробити по-іншому», «Як ти думаєш, як себе відчував головний герой?».
Гра п'ята. Роздрукуйте кілька фотографій на папері формату А4. Розріжте кожну з них на дев'ять частин (або більше, якщо ви хочете зробити гру більш складною). Тепер запропонуйте дитині скласти фотографії із фрагментів у первинний вигляд. Після того як вона впорається з цим завданням, ви можете змішати фрагменти, щоб дитина могла створювати нові картини, об'єднуючи фрагменти різних фотографій (краще відразу підібрати вихідні фотографії з розрахунком на це). Почніть з перемішування фрагментів двох фотографій і поступово переходьте до більшої кількості вихідних зображень. Почніть з великих фрагментів, які становлять ¼ вихідного зображення, поступово переходячи до використання більш дрібних фрагментів. Потім переходьте до більш складних зображень, які включають у себе більш дрібні деталі.
Гра шоста. Заохочуйте й беріть участь в іграх, в яких дитина зображує будь-якого персонажа або явище, а також використовуйте рольові ігри для моделювання різних ситуацій з вашою дитиною. Коли ви читаєте історію, попросіть дитину увійти в роль і зобразити свого улюбленого персонажа.
Гра сьома. Коли до вашої дитини прийдуть угості друзі, запропонуйте їм вивчити ролі та зробити виставу улюбленої казки, як, наприклад, «Троє поросят», і показати її батькам. Це дуже весела й цікава гра, яка допоможе дітям весело провести час і залишатися зайнятими.
Гра восьма. Попросіть дитину намалювати який-небудь предмет і розмалювати його у відповідні кольори. Наприклад, попросіть дитину намалювати кілька фруктів. Потім попросіть її змінити колір усіх фруктів. Банан може стати червоним, а яблуко синім, і так далі.
Гра дев'ята. Виберіть один день тижня, коли всі члени сім'ї, включаючи дитину, будуть виконувати свої звичайні дії по-іншому. Наприклад, чистити зуби не правою, а лівою рукою і при цьому не так, як зазвичай. Виберіть інший шлях до школи. Співайте цілий день замість того, щоб розмовляти. Встаньте раніше й пограйте в нову гру. Прогуляйтесь у безпечному місці задом наперед... Будьте винахідливими й заохочуйте вашу дитину творчо ставитись до всього.
Ніколи не обмежуйте уяву вашої дитини. Якщо дитина розповідає уявну історію, завжди заохочуйте її творчість. Якщо дитина дає оригінальну відповідь на запитання, навіть якщо вона є неправильною, визнайте й похваліть її творчий підхід.
Завжди будьте готові підтримати й заохотити будь-які прояви творчості та оригінальності, не забувайте при цьому радіти, насолоджуватися процесом і товариством вашої дитини!