Що повинен знати і уміти першокласник
Учень першого класу повинен знати:
- свою домашню адресу і телефон;
- адресу школи;
- телефон, місце роботи батьків;
- шлях від дому до школи.
Учень першого класу повинен уміти:
- самостійно переходити вулицю, дотримуючись правил вуличного руху;
- замкнути і відімкнути двері своєї квартири, подзвонити по телефону;
- самостійно зібрати портфель, орієнтуючись на розклад уроків;
- самостійно одягатися за порою року та погодою;
- стежити за своїм одягом, взуттям;
- виконувати основні гігієнічні процедури (умитися, почистити зуби, зачесатися, мити руки перед їжею);
- прибрати зі столу після прийому їжі;
- користуватися туалетом.
Також учень повинен уміти, не відволікаючись, працювати в класі, займатися, уважно слухати вчителя та батьків, самостійно виконувати їх вказівки, голосно, чітко, не соромлячись, відповідати на запитання вчителя, уміти спланувати свій час.
Правила життя дитини в колективі
• Не віднімай чужого, але й своє не віддавай
• Попросили – дай, віднімають – намагайся захиститися
• Не бийся без причини
• Кличуть грати – йди, не кличуть – запитай дозволу грати разом, це не соромно
• Грай чесно, не підводь своїх товаришів
• Завжди поводься з гідністю. Не дражни нікого, не канюч, не випрошуй нічого. Два рази ні в кого нічого не проси.
• Через оцінки не плач, будь гордим. З учителем через оцінки не сперечайся і на вчителя за це не ображайся. Намагайся все робити вчасно і думай про добрі результати, вони обов’язково в тебе будуть
• Не наговорюй ні на кого
• Намагайся бути акуратним
• Частіше говори: давай дружити, давай грати, давай разом підемо додому
• Пам’ятай! Ти не кращий від усіх, ти не гірший від усіх! Ти неповторний для самого себе, батьків, учителів, друзів!
Тест для першокласників
Назви своє прізвище, ім'я, по батькові;
Скільки тобі років? А скільки буде через рік? А через два?
Як звуть твоїх батьків?
Вранці ти снідаєш, а вдень...?
Порівняй літак і птицю. Що у них спільного, чим відрізняються?
Футбол, гімнастика, теніс, плавання – це...?
Що потрібно зробити, щоб вода в чайнику закипіла?
Ніж, що це? Велосипед, що це? Кілограм, що це?
У якій країні ти живеш? Яка твоя адреса?
Береза, дуб, осика – це...?
Яких домашніх, диких тварин ти знаєш? Чому їх так називають?
У корови – теля, у собаки – ..., у коня – ...?
Огірок, помідор, морква, буряк – це ...?
Подивіться, з якою групою питань дитині вдалося впоратися менш успішно, і приділіть цій стороні словникового мислення особливу увагу.