Дошкільник і його життя є самоцінним, бодитинство неповторне, отже необхідно дбати не про підготовку дитини до майбутнього життя, школи тощо, а про життя, яке дитина проживає сьогодні. Тому наші педагоги і використовують ті засоби та методи навчання і виховання, які є найбільш близькими природі дитини дошкільного віку та займають провідне місце у їїжитті.
Свою роботу щодня вихователі розпочинають із ранкової зустрічі. Ранкова зустріч педагога з дітьми – це ніби ранкова роса, блискавка, міні-гра комплексного характеру, яка допомагає дітям краще познайомитися, пізнати, зрозуміти себе і своїх друзів.
Ранкова зустріч- це запланований структурований збір, який займає важливе місце в повсякденному розкладі діяльності групи, де панує атмосфера піклування та відповідальності. Вона створює позитивну атмосферу у групі на весь день перебування дітей у дитячому садку, дає вихователю можливість навчити дітей взаємній повазі та доброму ставленню один до одного, сприяє формуванню в групі цілісного колективу.
Мета ранкової зустрічі — приготувати дітей до робочого дня.
Така зустріч сприяє:
• формуванню колективу, оскільки в цей час діти вчаться слухати один одного, дивитись в очі своїм товаришам, обмінюватись інформацією, враженнями; доброзичливо і з повагою ставитись до інших, вчаться бути відповідальними членами колективу;
• розвитку навичок спілкування, дає дітям змогу висловлювати свої думки таким чином, щоб їх розуміли інші, уважно слухати, коли говорять інші;
• розвитку соціальних навичок;
• створенню позитивного настрою в групі.
Перед початком ранкової зустрічі діти мають підготуватися до зміни виду діяльності. Діти дошкільного віку потребують конкретного нагадування, що вже час переходити до ранкової зустрічі.
Коли ми запрошуємо дітей на ранкову зустріч, у групі, зазвичай, панує галаслива атмосфера очікування та хвилювання. Адже діти інтуїтивно відчувають наступну зміну діяльності. Тому перехід до ранкової зустрічі краще робити невимушеним, ретельно добираючи форму натяків на припинення самостійних ігор чи будь-якої попередньої діяльності.
Повідомити малюкам, що вже час збиратися, можна, ввімкнувши певну мелодію, увімкнувши чи вимкнувши світло, задзвонивши у дзвінок, що доцільніше використовувати для старших дошкільників (для сприяннявихованню позитивного ставлення до шкільнихуроків), або просто повідомивши про це.
Тривалість ранкової зустрічі визначається віковою групою. Вона не повинна бути занадто довгою, в середньому - це 20-25 хв.
Важливою складовою кожної ранкової зустрічі є привітання.
Вітання створює спокійний і розважливий настрій для обмінуінформацією (саме після нього і починається робота над темою дня та вирішуються певні навчальні завдання).
Психологи радять починати привітання лише тоді, коли діти утворили коло. Розміщення дітей по колу полегшує вихователю про це скерування ними, оскільки він добре бачить кожного. Спілкуючись в колі, дивлячись один одному в очі, діти вчаться поважати інших, покращують свої мовні та комунікативні навички.
Привітання є ефективним засобом для формування дружного колективу та вироблення взаємної поваги.
Мета привітання — створенняатмосферидовіри і затишку.
Під час ранкової зустрічі педагог орієнтує дітей на тему дня.
Повсякденні вправи, які практикуються під час ранкових зустрічей, допомагають дітям зблизитися із своїми ровесниками, навчитися співпрацювати, утримуватися від критики інших. Позитивний настрій в групі створюється за рахунок атмосфери довіри, участі у прийнятті рішень, відчуття належності до колективу.
скачать dle 10.4фильмы бесплатно