Психологи провели дослідження за участю понад 3 000 дітей віком 8–11 років, щоб встановити вплив на них комп'ютерних ігор.
Дослідження включало два етапи:
• батьки відповідали на питання про те, як часто і як довго їхні діти грають у комп'ютерні ігри (на цьому етапі дітям було 8–9 років);
• через два роки після закінчення першого етапу вчителі відповідали на питання про емоційний розвиток дітей та їх успішність у школі (на цьому етапі дітям було 10–11 років).
Скільки часу діти витрачають на комп'ютерні ігри?
Час, що його діти – учасники дослідження – проводили за комп'ютерними іграми, суттєво відрізнявся.
Більшість дітей (52 %) на початку дослідження грала в комп'ютерні ігри не більше від 4-х годин на тиждень. Однак уже до кінця першого року дослідження 24 % всіх дітей грали понад 7 годин на тиждень.
Який час для ігор є оптимальним?
Дослідники дійшли таких висновків: помірне використання комп'ютерних ігор (2–4 години на тиждень) позитивно позначається на успішності дітей, якщо вдома в дитини є всі умови для навчання, а батьки встановлюють для неї чіткі правила стосовно
навчання та вільного часу.
Водночас якщо дитина проводить за іграми більше ніж 7 годин на тиждень, це негативно впливає на її соціальний та емоційний розвиток.
Коли батьки стверджували, що їхні діти витрачають на комп'ютерні ігри 2–4 години на тиждень, учителі відзначали в цих дітей здібності до вивчення математики й високий рівень грамотності.
У той же час учителі спостерігали в дітей, котрі приділяють комп’ютерним іграм більше ніж 1 годину на день, низьку концентрацію уваги, слабку здатність зосереджуватися на поставлених завданнях і утруднений емоційний розвиток.
Таким чином, якщо дитина відводить на комп'ютерні ігри помірну кількість часу, це не заважає її успішності й емоційному розвитку.
У які ігри краще грати дитині?
Імовірно, зв'язок між комп'ютерними іграми й розвитком дитини полягає не тільки втому, скільки часу вона гратиметься. Багато що залежить від якості ігор, у які вона грає, а також від сімейної атмосфери.
Стратегічні ігри та ігри-конструктори розвивають у дитини навички співпраці з іншими людьми, творчі здібності та навички вирішення завдань. Найбільш популярним прикладом таких ігор є «Майнкрафт».
У комп'ютерних іграх за участю декількох гравців важлива соціальна взаємодія. Тому батькам необхідно привертати увагу дитини до цієї складової ігор і говорити з нею про те, як взаємодія з людьми може відбуватися в повсякденному житті.
Згідно з твердженнями дослідників, коли дитина грає в комп'ютерні ігри разом з іншими дітьми або батьками, вона змушена погоджувати з ними свої дії. Таким чином, дитина розвиває мовні й соціальні навички.
У розглянутому дослідженні вчені брали до уваги тільки тривалість часу, що його діти приділяли комп'ютерним іграм. При цьому немає даних, у які саме ігри вони грали й на яких пристроях (комп'ютерах, планшетах, ігрових приставках тощо). Така додаткова інформація могла б наблизити нас до відповіді на запитання, які комп'ютерні ігри є для дитини найбільш корисними, як вони можуть впливати на успішність дитини та її благополуччя.
скачать dle 10.4фильмы бесплатно