За новим стандартом розпочнуть навчання ті учні, які зараз є третьокласниками Нової української школи.
У Кабміні очікують, що новий стандарт сприятиме запровадженню навчання, спрямованого на формування ключових компетентностей і вмінь, необхідних для успішної соціалізації та подальшого здобуття освіти.
Також стандарт уточнює принципи викладання, види оцінювання, необхідний обсяг матеріалу та варіативність у розподілі навчального навантаження.
Ключові компетентності, що передбачені Державним стандартом
У стандарті наголошено на компетентнісному підході до навчання. Зокрема, передбачено розвиток таких ключових компетентностей:вільне володіння державною мовою;
здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;
математична компетентність;
компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;
інноваційність;
екологічна компетентність;
інформаційно-комунікаційна компетентність;
навчання впродовж життя;
громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;
культурна компетентність;
підприємливість та фінансова грамотність.
Наскрізні вміння здобувачів освіти
Для всіх ключових компетентностей визначено вміння, що є наскрізними. Це, зокрема, читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно й письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, уміння конструктивно керувати емоціями, оцінювання ризиків, розв’язування проблем, здатність співпрацювати з іншими людьми.
Предметні галузі
Ключові компетентності й наскрізні вміння розвиватимуть у межах дев’яти предметних галузей: мовно-літературна, математична, природнича, технологічна, інформатична, соціальна і здоров’язбережувальна, громадянська та історична, мистецька, фізкультурна.
Для кожної предметної галузі визначено її мету, компетентнісний потенціал, тобто здатність галузі формувати всі ключові компетентності, вимоги до результатів навчання й кількість годин за циклами навчання (5-й – 6-й і 7-й – 9-й класи).
У стандарті не визначено конкретних навчальних предметів для кожної галузі, натомість до нього подано базовий навчальний план, на підставі якого розроблятимуться типові навчальні плани, що містять орієнтовний перелік предметів. Окрім того, згадано можливість викладання інтегрованих курсів, які можуть об’єднувати результати навчання кількох галузей, однієї галузі або окремих складників галузі
скачать dle 10.4фильмы бесплатно